Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace ke studiu předškolní pedagogiky ve střední dospělosti
NEKOLOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá tématem motivací studentů kombinované formy studia předškolní pedagogiky. Cílem bakalářské práce je zmapovat motivaci studujících ve střední dospělosti, kteří si vybrali obor Učitelství pro mateřské školy. Teoretická část se zabývá tématem vzdělávání dospělých, věnuje se motivaci, soustředí se na období střední dospělosti, její charakteristické znaky, životní úkoly a dotýká se i krize středního věku. V poslední kapitole je nastíněna profese předškolního pedagoga. Praktická část prezentuje analýzu a výsledky dat získané prostřednictvím smíšeného výzkumu. V kvantitativní části výzkumu byla použita metoda dotazníku, získala informace od 147 respondentů. Kvalitativní část mapovala pomocí hloubkového rozhovoru postoje a zkušenosti dvou osob, konkrétně jedné studující ženy a jedné absolventky magisterského studia zaměřeného na preprimární pedagogiku. Ze získaných dat vyplývá, že největší motivace vedoucí k zahájení studia předškolní pedagogiky vychází z kvalifikačních požadavků vztahujících se k vykonávání profese učitele v mateřské škole. Jedním z dalších faktorů, který měl vliv na rozhodnutí vzdělávat se v tomto oboru, byla touha o naplnění osobní vize - stát se učitelem/učitelkou v MŠ. Bylo zjištěno, že velkou překážkou při studiu ve střední dospělosti je nedostatek času a energie na učení, vzhledem k rodinnému a pracovnímu vytížení. Podpora rodiny sehrává významnou roli při vzdělávání a zvládání studijních povinností.
Využití Montessori pedagogiky v mateřské škole
VODIČKOVÁ, Lenka
Hlavním tématem bakalářské práce je zjistit, zda a jakým způsobem využívají učitelé mateřských škol didaktický materiál Montessori pedagogiky. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část charakterizuje předškolní vzdělávání, jeho pojetí a cíle. Zároveň se zabývá metodami, formami a specifiky předškolního vzdělávání. Další kapitola se věnuje Montessori pedagogice, jejím senzitivním fázím, principům jako jsou například připravené prostředí, věkově smíšené skupiny, zodpovědnost a svoboda dítěte. Výzkumné šetření probíhalo smíšenou metodou na učitelkách z klasických mateřských škol. V praktické části zjišťuji míru využití Montessori pedagogiky ve školce klasického typu. Vyhodnocuji, kde učitelky hledají inspiraci, jaké pomůcky využívají a jakým způsobem s didaktickým materiálem Montessori pedagogiky zacházejí.
Testování jemné motoriky dětí ve věku 3 - 6 let navštěvujících Montessori předškolní zařízení testovou baterií MABC-2
Nejdlová, Eliška ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Testování jemné motoriky dětí ve věku 3-6 let navštěvujících Montessori předškolní zařízení testovou baterií MABC-2 Cíl: V rámci bakalářské práce bylo provedeno měření jemné motoriky u dětí předškolního věku pravidelně navštěvujících Montessori mateřskou školu. Cílem měření bylo posoudit, zdali jsou výsledné hodnoty dětí z Montessori MŠ (mateřská škola) lepší v porovnání s hodnotami dětí, které pravidelně docházejí do běžné mateřské školy. Metodika: Ke sběru dat byla aplikována testová baterie MABC-2. Pro účely výzkumného šetření byla dále použita data z měření jemné motoriky u výběru dětí z pražského komplexu běžných MŠ (autorem dosud nepublikovaného výzkumu je Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.) a data, která ve své práci uvádí Mgr. Ludvík Valtr. Nejdříve proběhlo porovnání výsledků dětí z Montessori MŠ s hodnotami pražských dětí a poté komparace výsledků zjištěných v Montessori MŠ a hodnot dětí uvedených v diplomové práci Mgr. Ludvíka Valtra. Výsledky a diskuze: V rámci obou porovnání byl patrný statisticky významný rozdíl pouze v motorické dovednosti číslo 1, kdy u prvního zmíněného vzorku vykazovaly ukazatele úrovně jemné motoriky lepší hodnoty u souboru dětí z běžné MŠ a u druhého byla naopak patrná dovednostní převaha dětí z Montessori MŠ. Z výsledků tedy jednoznačně nevyplývá potvrzení ani...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.